Winkelen bij u in de buurt, klik hier

Registreer

Maak gratis je profiel aan

Bied

Bied mee vanaf 1 euro

Win

Win een van de veilingen

Frequently Asked Questions

Op deze pagina vindt u antwoord op de meestgestelde vragen over outlet-veiling.nl.

Mocht u hier geen antwoord vinden op uw vraag, dan kunt u ons natuurlijk altijd bereiken via e-mail: info@wijmarbouwmachines.nl of telefoon: 06-27575604


Registratie
 

Waarom moet ik me registreren om te kunnen bieden op outlet-veiling.nl?
Om het biedproces serieus te houden vragen we bezoekers zich te registreren als zij willen bieden op een van de veilingen. Bij registratie dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Wij hebben uw gegevens nodig om gewonnen producten uit te laten leveren door onze leveranciers. Daarnaast willen wij door middel van de registratie voorkomen dat mensen misbruik maken van ons veilingplatform en de veilingen.


Hoe registreer ik mij op outlet-veiling.nl?
Ga naar de registratiepagina , vul alle benodigde gegevens in op ons registratieformulier, accepteer de algemene voorwaarden  en klik op "account aanmaken".


Hoe bevestig ik mijn inschrijving?
Nadat u alle benodigde gegevens heeft ingevuld op het registratieformulier  en op "account aanmaken" heeft geklikt, ontvangt u ter bevestiging een e-mail van ons op het door u opgegeven e-mailadres. Klik op de link in de e-mail om uw profiel te activeren waarna u direct wordt ingelogd en kan beginnen met bieden.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, hoe kan dit?
Het kan gebeuren dat de bevestigingsmail van uw inschrijving in de ongewenste mail folder belandt.


Hoe log ik in op de site?
Rechts bovenaan de pagina vindt u een inlogveld. Vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op inloggen. U kunt nu meebieden op de veilingen. Let op: Indien uw computer automatisch uw wachtwoorden opslaat, kunnen andere mensen die op computer werken met uw profiel meebieden. Ook deze biedingen zijn bindend! 


Ik kan niet inloggen, wat nu?
Er zijn drie mogelijkheden waarom u niet kunt inloggen:

  1. 
U heeft nog geen profiel aangemaakt. U kunt u profiel aanmaken op onze registratiepagina.

  2. U heeft uw profiel nog niet geactiveerd middels de link in de bevestigingsmail.

Het wachtwoord komt niet overeen met het wachtwoord dat u heeft opgegeven bij registratie. Bent u uw wachtwoord vergeten? Vraag het dan opnieuw aan.
 

Mijn profiel


Moet ik alle gegevens op het registratieformulier invullen?
De gegevens op het registratieformulier waar een * achter staat hebben we nodig voor een correcte afhandeling van de veilingen.


Waar worden mijn gegevens voor gebruikt?
Wanneer u een veiling heeft gewonnen, stellen wij de aanbieder van de door u gewonnen veiling hiervan op de hoogte. Outlet-veiling.nl gaat zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens en verstrekt deze niet aan derden. Wij verstrekken uw gegevens uitsluitend aan de betrokken aanbieder zodat deze de afhandeling kan verzorgen.
 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Ga naar “Wachtwoord vergeten” en vul het e-mailadres in waarmee u staat geregistreerd. Wij sturen u dan direct een e-mail met een nieuw wachtwoord.


Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Log in op de outlet-veiling.nl en ga naar "Gegevens aanpassen". Hier kunt u uw gegevens en uw wachtwoord aanpassen.
 

Wat is ‘Mijn veilingen’?
Onder "Mijn veilingen" kunt u uw eerder gewonnen veilingen terug zien, bekijken op welke actieve veilingen u heeft geboden, welke veilingen u al betaald heeft en welke nog niet en betaalde waardebonnen opnieuw bekijken.


Hoe meld ik mij af voor de dagelijkse (Dagaanbieding) of wekelijkse nieuwsbrief?
Afmelden voor de dagelijkse nieuwsbrief met de Dagaanbieding of de wekelijkse nieuwsbrief kan op in het formulier op uw profielpagina  onder het kopje "Nieuwsbrieven". Haal het vinkje achter de betreffende nieuwsbrief weg als u deze niet langer wenst te ontvangen. Ook kunt u zich afmelden door op de afmeldlink onderaan de nieuwsbrief te klikken.


Hoe verwijder ik mijn profiel?
U kunt uw profiel verwijderen op uw profielpagina. Rechtsonder het formulier vindt u een "account deactiveren" link.

Bieden


Hoe kan ik mee bieden?
Om te kunnen bieden op de producten in de veilingen dient u zich kosteloos en vrijblijvend te registreren. Na het aanmaken van een profiel kunt u bieden op alle lopende veilingen. U kunt bieden door op één van de blauwe “€ 1,- of € 5,- ” knoppen te klikken en vervolgens het bod te bevestigen door op "Bevestig klik hier" te klikken. Hiermee biedt u  € 1,- of € 5,- meer dan het "huidig bod".
Bent u de laatste bieder voordat de looptijd van de veiling is afgelopen en heeft u dus het hoogste bod geplaatst, gefeliciteerd, u wint de veiling.  U ontvangt een bevestigingsmail met een link naar de betalingsomgeving waar u het product/arrangement kunt afrekenen voor het door u geboden bedrag + de veilingkosten. Bent u niet de laatste bieder, dan heeft u gratis meegeboden op deze veiling.

Let op! Een bieding geplaatst op outlet-veiling.nl is te allen tijde bindend. Dit betekent dat u, als hoogste bieder, verplicht bent het aangebodene te accepteren en uw bod (=het hoogst geplaatste bod) te betalen. Kijk voor mee informatie op Hoe werkt het?.

Mag ik op meerdere veilingen tegelijk bieden?
U kunt op alle lopende veilingen bieden, en dus ook op meerdere veilingen tegelijkertijd. Houdt er wel rekening mee dat indien u een bod plaatst dat dit bod te allen tijde bindend is. Indien u het hoogste bod uitbrengt en dus de laatste bieder bent, bent u derhalve verplicht het product/arrangement voor dat bod + veilingkosten af te nemen.


Ik kan niet bieden, hoe kan dit?
Er zijn 2 mogelijkheden waarom u wellicht niet kunt bieden
1.    U bent niet ingelogd.
2.    U  heeft zich nog niet geregistreerd of uw registratie is niet volledig ingevuld.


Bieden aanbieders zelf ook mee?
Het is voor de aanbieders van de producten/arrangementen niet toegestaan zelf mee te bieden op hun eigen veiling.


Ik ben hoogste bieder geworden, wat kan ik nu verwachten?
Indien u het hoogste bod hebt uitgebracht, sturen wij u een bevestigingsmail. In deze e-mail staat beschreven wat u kunt verwachten qua afhandeling en hoe u de gewonnen veiling kunt betalen. De contactgegevens van de aanbieder staan ook vermeld in deze e-mail.
Het is belangrijk dat u deze bevestigingsmail goed doorleest. Voor vragen omtrent de veiling zoals reservering, levering en eventuele bijboekingen dient u contact op te nemen met de aanbieder.


Ik heb nog niets gehoord na het plaatsen van het hoogste bod, hoe kan dit?
Na afloop van een veiling ontvangt u binnen enkele minuten een bevestiging van het hoogste bog per e-mail. Heeft u hooguit een half uur na het aflopen van de veiling nog geen bericht ontvangen, neem dan contact met ons op via wijnand@wijmarbouwmachines.nl.


Ik ontvang helemaal geen mails van outlet-veiling.nl, hoe kan dat?
Sommige mailproviders blokkeren bepaalde berichten van outlet-veiling.nl waardoor berichten terechtkomen in de map "ongewenste e-mail of spam". Om dit te voorkomen dient u info@wijmarbouwmachines.nl  toe te voegen aan uw "Safe senders" of te verwijderen uit uw "Geblokkeerde afzenders".
Het is daarnaast ook mogelijk dat uw mailbox vol is. Veel mailprogramma"s stellen een data limiet aan uw e-mailbox. Als deze vol is kunt u geen mail meer ontvangen.
Blijft het probleem zich voor doen? Neem dan contact met ons op.

Betalen


Hoe kan ik betalen?
Nadat u een veiling heeft gewonnen ontvangt u een e-mailbevestiging van uw gewonnen veiling. In deze e-mail staat een link naar de betalingsprocedure. U kunt de veiling betalen middels iDEAL.

Heeft u geen mail ontvangen?
Zit hij niet in uw spam map? Volg dan onderstaande stappen:
1.    Log in en ga naar Mijn profiel
2.    Klikt onder gewonnen veilingen op de desbetreffende veiling
3.    Op de pagina van gewonnen veilingen kijkt u in de kolom "status"--> "BETAAL NU MET IDEAL"
4.    Volg vervolgens de stappen van iDEAL

Waarom betaal ik veilingkosten?
Wij brengen geen kosten in rekening bij de leveranciers voor plaatsing van hun veiling op ons platform. In ruil voor deze gratis plaatsing vragen wij onze leveranciers hun producten en/of diensten aan te bieden tegen zeer scherpe prijzen.
Om de door ons gemaakte kosten zoals marketing, administratie- en transactiekosten, communicatie en onderhandeling met aanbieders te dekken rekenen wij veilingkosten voor iedere veiling. Deze variabele kosten komen boven op het hoogste bod en zijn per product en dienst verschillend.

Is betalen op outlet-veiling.nl veilig?
Jazeker, de betalingsprocedure op outlet-veiling.nl is beveiligd. Middels iDEAL en met behulp van SSL worden de transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd.

Kan ik contant betalen?
Nee, het is niet mogelijk om contant te betalen.

Ik kan niet betalen middel iDEAL, wat nu?
Het kan voorkomen dat iDEAL een tijdelijke storing heeft. In dit geval kunt u het beste wachten tot een later moment om het nogmaals te proberen.

Indien het echt niet mogelijk is uw betaling te voldoen middels iDEAL, kunt u het totaalbedrag (gewonnen veiling + veilingkosten) overmaken middels onderstaande gegevens.
Houd bij een overschrijving rekening met één tot drie werkdagen overboektijd en verwerkingstijd alvorens u de betalingsbevestiging van ons ontvangt.

Onze rekeninginformatie:


Voor betaling in buitenland:


Ik heb geen Nederlands rekeningnummer, hoe kan ik betalen?
Aangezien iDEAL geen mogelijkheid is voor mensen met een buitenlandse rekening dient u de betaling te voldoen d.m.v. een handmatige overboeking m.b.v. de internationale IBAN en BIC banknummers.
Houd bij een overschrijving rekening met één tot drie werkdagen overboektijd en verwerkingstijd alvorens u de betalingsbevestiging van ons ontvangt.

Wanneer moet ik mijn gewonnen veiling betalen?
U dient uw gewonnen veiling binnen 5 dagen na het winnen van de veiling te betalen.

Afhandeling


Is de veilingprijs inclusief verzendkosten?
Ja, de veilingprijs is inclusief verzendkosten indien u een product heeft gewonnen dat verzonden dient te worden. Mocht dit niet het geval zijn dan zal dit duidelijk worden vermeld bij de omschrijving van de veiling.


Zit er garantie op mijn gewonnen product?
Onze leveranciers zijn verplicht altijd service en garantie te geven op de, bij outlet-veiling.nl aangeboden, producten, het is dan ook hun verantwoordelijkheid. Outlet-veiling.nl is enkel een bemiddelend platform tussen consument en leverancier.

Hoe verloopt de afhandeling?
Hoe de afhandeling van een veiling plaatsvindt is sterk afhankelijk van de veiling die u gewonnen heeft. Aanvullende informatie omtrent o.a. de afhandeling kunt u vinden in de bevestigingsmail die u heeft ontvangen en op de detail pagina van de betreffende veiling:
1.    - Log in en klik op mijn profiel
2.    - Klik op de pijltjes achter de desbetreffende veiling onder gewonnen veilingen
3.    - Op de pagina van gewonnen veilingen klikt u op de veiling die u wilt bekijken
4.    - De afhandeling staat over het algemeen vermeld onder het kopje “aanvullende informatie”

Wanneer ontvang ik mijn waardebon?
Uw voucher wordt direct na betaling via e-mail naar u verzonden.

Geen mail ontvangen?
Wellicht is deze mail verdwenen in uw spam map. Volg dan onderstaande stappen:
1.    - Log in en ga naar Mijn profiel.
2.    - Klikt onder gewonnen veilingen op de desbetreffende veiling.
3.    - Op de pagina van gewonnen veilingen kijkt u in de kolom "status"--> "DOWNLOAD VOUCHER".



Hoe download ik mijn waardebon?
De waardebon sturen we toe in PDF-formaat. Om deze te kunnen openen heeft u Adobe Reader nodig. Dit gratis programma download u hier.


Ik krijg mijn waardebon niet geopend, wat nu?
De waardebon sturen we toe in PDF-formaat. Om het bestand te openen is Adobe Reader nodig. Dit is een gratis programma welke u kunt downloaden via de website van Adobe. Klik hier om Adobe Reader te downloaden.

Waar kan ik de contactgegevens van de aanbieder vinden?
Na uw betaling ontvangt u een e-mail waarin de leveranciersgegevens staan vermeld. Daarnaast kunt u de leverancier meestal ook terugvinden op de product detailpagina van de betreffende veiling.

Hoe plaats ik een reservering bij een hotel?
Na uw betaling ontvangt u via e-mail een voucher met een unieke code. In dezelfde e-mail staat een link naar het reserveringssysteem van de desbetreffende aanbieder en de wijze waarop u direct online de beschikbaarheid controleren en reserveren. Uw voucher code blijft tot één jaar na datum afgifte geldig.


Kan ik een veiling cadeau doen?
Natuurlijk kunt een gewonnen veiling cadeau doen. Het is echter helaas nog niet mogelijk om een ander afleveradres dan die van uzelf op te geven.
Een hotelreservering kunt u wel plaatsen op naam van iemand anders.

Kan ik een afwijkend leveradres opgeven?
Nee, het is helaas nog niet mogelijk een afwijkend afleveradres op te geven.
Indien het product verzonden dient te worden dan gebruiken wij de adresgegevens die u heeft opgegeven bij registratie van uw profiel.

Vervalt mijn unieke code als ik deze invoer?
Nee, uw code komt alleen te vervallen als u een definitieve reservering plaatst. Het is dus mogelijk uw code  meerdere malen in te voeren om de beschikbaarheid te controleren.

Annuleren


Hoe annuleer ik een gewonnen veiling?
Alle gewonnen veilingen zijn bindend. Het wettelijk verplichte herroepingsrecht van zeven dagen voor diensten gesloten op afstand, is uitgesloten op basis van de wettelijk toegestane uitzonderingen.

Ondanks dat we bij registratie duidelijk wijzen op onze algemene voorwaarden hebben mensen die per ongeluk verkeerd bieden toch de mogelijkheid binnen zeven dagen na het sluiten van de overeenkomst deze te ontbinden, tegen betaling van € 25,00 annuleringskosten. Dit bedrag wordt in rekening gebracht om de door outlet veiling gemaakte kosten te vergoeden en om het risico te verminderen dat veilingen worden gefrustreerd door bieders die het hoogste bieden, maar niet van plan zijn om de koop daadwerkelijk door te zetten.

Een gewonnen veiling annuleert u zo:
1.    Log in
2.    Klik op de desbetreffende veiling bij gewonnen veilingen
3.    Klik op de knop annuleren
4.    Volg vervolgens de stappen via iDEAL


Ik heb per ongeluk geboden, wat nu?
Bij het bieden vraagt het systeem altijd om een bevestiging (“bevestigen, klik hier”). Mocht het zich voor doen dat u toch per ongeluk heeft geboden dan dient u het bod te annuleren. Dit is echter pas nodig wanneer u de veiling ook daadwerkelijk heeft gewonnen.

hot items